Reclamacions i resolució de conflictes
L’Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva us ajuda a resoldre les reclamacions, queixes i/o denúncies que ens feu arribar, relacionades amb algun conflicte de consum amb empreses proveïdores de productes o serveis.
Aquestes reclamacions es resolen mitjançant la mediació, un procediment senzill, confidencial i gratuït, a través del qual les parts elaboren el seu propi acord per arribar a una solució amistosa, amb la intervenció mediadora dels nostres tècnics de consum.
Com podeu presentar una reclamació, queixa o denúncia?
- Omplint el formulari que trobareu a la seu electrònica del Consell Comarcal de la Selva, o bé fent-nos-el arribar presencialment a les nostres oficines.
- Demanant una cita amb el tècnic de l’Oficina de Consum, que us ajudarà a tramitar la reclamació. Podeu fer-ho telefonant al telèfon 972 84 21 61
Servei d’Arbitratge
En cas que, després de la mediació del tècnic de consum, no s’hagi pogut arribar una entesa satisfactòria amb l’empresa, podeu sol•licitar-nos l’arbitratge de consum.
L'arbitratge és un procediment en què un col•legi arbitral imparcial valora el cas i el resol mitjançant el dictat d'un laude d'obligat compliment per ambdues parts.
Les empreses adherides al Sistema Arbitral de Consum són aquelles que han formalitzat un compromís d'acceptació de la mediació i l'arbitratge per resoldre els conflictes que puguin plantejar els seus clients.