Clàusules terra en la hipoteca

Com podeu saber si teniu clàusula terra en la hipoteca?
 
Reviseu l'escriptura de préstec hipotecari que vau signar amb l'entitat bancària. Comproveu si en l'apartat que fa referència als interessos, s'estableix que el tipus d'interès aplicable no pot ser INFERIOR, per exemple, al 3%, 4%, etc.
 
Si teniu clàusules terra en la hipoteca, heu de saber que...
S'ha establert un procediment extrajudicial, gratuït i voluntari, perquè pugueu recuperar els imports pagats:
  1. Reclameu per escrit a l'entitat bancària (a l’oficina conservant el duplicat amb el segell d’entrada del banc, carta certificada amb avís de recepció, burofax o per via electrònica amb número de reclamació).
  2. L'entitat ha de fer el càlcul de l'import a retornar (amb interessos). Si accepteu el càlcul:
    • Haureu d'acordar amb el banc la devolució de l'efectiu.
    • Podeu pactar una mesura compensatòria diferent de la devolució dels diners.
  3. El termini màxim per arribar a un acord, i per a la devolució de l'import, és de 3 mesos des de la presentació de la reclamació.
  4. L'entitat us ha d'informar de les obligacions tributàries que generarà la devolució d'aquests diners.
  5. El procediment finalitza sense acord si:
    • L'entitat refusa la vostra sol•licitud.
    • Passen 3 mesos sense cap comunicació de l'entitat.
    • No esteu d'acord amb el càlcul que ha fet el banc.
    • Transcorreguts 3 mesos no s'ha fet la devolució.
  6. Si el procediment finalitza sense cap acord, podeu acudir a la via judicial. Assessoreu-vos en una Associació de consumidors, en el Servei d'Orientació Jurídica de la Generalitat o bé sol•liciteu l’assessorament d’un advocat o advocada.
Les dades publicades per les principals entitats bancàries són:
 
BBVA
 
Servicio de Atención al Cliente (Departamento Cláusulas Suelo)
Apartado de Correos 1598
28080 Madrid
 
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
Su dirección de correo electrónico debe estar validada en nuestra base de datos, para poder identificarle de manera suficiente y que las comunicaciones por este canal sean seguras.
 
BANKIA
 
Centro de Atención Cláusulas Suelo 
C. Gabriel García Márquel, 1
28232 LAS ROZAS (Madrid)
 
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
 
CAIXABANK
 
Centro de Devolución Cláusula Suelo
Apartado de Correos: 8037
08080 BARCELONA
 
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
 
BANCO POPULAR
 
Centro de Reclamación de Cláusulas Suelo
C. Orillamar, núm. 71
15002 A CORUÑA
 
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
 
BANCO SABADELL 
 
Servei d’Atenció al Client Centre Banc Sabadell
Polígon Can Sant Joan
C. Sena, 12
08174 SANT CUGAT DEL VALLÈS
 
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
No ha designat cap departament o servei especialitzat per atendre les reclamacions de clàusules terra.
 
Agència Catalana de Consum: Avís als consumidors amb clàusules terra en la hipoteca
Podreu trobar més informació a la pàgina de l'Agència Catalana de Consum a través d'aquest enllaç
 
 
 
 
 
 

Campanyes i vigilància del mercat

L’Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva desenvolupa campanyes al llarg de l’any per sensibilitzar a diferents col•lectius de la comarca de la importància que tenen les seves decisions de consum en l’adquisició de béns i en la uttilització de serveis, així com afavorir el foment d’un consum reflectiu, crític, sostenible i solidari.

Per fer-ho, s’organitzen sessions informatives adreçades a consumidors i/o comerciants, tallers educatius adreçats a les escoles, AMPA’s i professors, etc.

Servei de vigilància del mercat

Per tal de supervisar i afavorir la millora del funcionament del mercat a Catalunya, l’Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva desenvolupa les següents accions de vigilància i control, en col•laboració amb l’Agència Catalana del Consum:

  • Campanyes d’inspecció de control sistemàtic de productes alimentaris i industrials
  • Campanyes d’inspecció de comprovació de compliment de normativa
  • Atenció de la xarxa d’alertes
  • Inspeccions de constatació de fets denunciats.

 

Reclamacions i resolució de conflictes

L’Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva us ajuda a resoldre les reclamacions, queixes i/o denúncies que ens feu arribar, relacionades amb algun conflicte de consum amb empreses proveïdores de productes o serveis.

Aquestes reclamacions es resolen mitjançant la mediació, un procediment senzill, confidencial i gratuït, a través del qual les parts elaboren el seu propi acord per arribar a una solució amistosa, amb la intervenció mediadora dels nostres tècnics de consum.


Com podeu presentar una reclamació, queixa o denúncia?

Servei d’Arbitratge

En cas que, després de la mediació del tècnic de consum, no s’hagi pogut arribar una entesa satisfactòria amb l’empresa, podeu sol•licitar-nos l’arbitratge de consum.
L'arbitratge és un procediment en què un col•legi arbitral imparcial valora el cas i el resol mitjançant el dictat d'un laude d'obligat compliment per ambdues parts.
Les empreses adherides al Sistema Arbitral de Consum són aquelles que han formalitzat un compromís d'acceptació de la mediació i l'arbitratge per resoldre els conflictes que puguin plantejar els seus clients. 

Servei d'informació i consultes

L'Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva us informa sobre les disposicions legals que heu de tenir en compte en les vostres relacions de consum i, en cas de conflicte, us assessora perquè sapigueu defensar els vostres interessos i trobar una solució.

Com podeu fer la vostra consulta?

Podeu fer-nos la vostra consulta on-line clicant aquí o bé posant-vos en contacte amb nosaltres per telèfon al 972 84 21 61 o sol•licitant una entrevista personalitzada.

On podeu trobar informació relacionada amb temes de consum?
L’Agència Catalana de Consum posa a la vostra disposició una pàgina web on es relacionen tots els temes que poden ser d'interès per a les persones consumidores amb informació general, legislació aplicable, les preguntes més freqüents, publicacions del tema i enllaços relacionats. Podeu accedir-hi clicant aquí

Preguntes freqüents

Últims avisos

Formulari

Lloc web de

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.