Mediació

La mediació de consum és una via de solució de les reclamacions voluntària, gratuïta, confidencial i imparcial aplicable als conflictes de consum.

Les parts, consumidor i comerciant, arriben per si mateix a una solució de la seva controvèrsia, mitjançant la intervenció d'experts mediadors que, sense decantar-se a favor de cap de les dues parts, els ajuden a veure els avantatges i els inconvenients de cada posició per tal que arribin per elles mateixes a un acord satisfactori.

La mediació es caracteritza per...

  • Voluntarietat: la mediació basa el seu fonament en la voluntat de les parts d'acceptar l'ajuda d'un tercer i d'estar predisposades a dialogar, per molt distants que siguin les seves postures.
  • Confidencialitat: els acords i pactes als quals arriben les parts tenen caràcter privat i només són coneguts per elles i pel mediador.
  • Imparcialitat: del mediador vers les seves actuacions per ajudar a les parts a assolir acords. 
  • No imposició de la solució per un tercer: no hi ha un jutge o un tribunal arbitral que dicti la solució al conflicte, ja que són les parts les que van apropant postures fins a arribar a l'acord o solució proposat per elles mateixes.

Des de l'Oficina Comarcal de Consum, l'any 2021, vam tramitar un total de 557 mediacions, de les quals un 66% s'han resolt favorablement. La durada mitjana dels procediments de mediació són d'entre 3 i 4 mesos

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.