Inici

 

Com a persona

consumidora i

usuària,

pots reclamar.


Presentació del servei

Nova seu

L'Oficina Comarcal de Consum de la Selva va néixer fa 15 anys i s'ha convertit en una institució de referència en la defensa protecció de les persones consumidores i els agents econòmics que venen productes i presten serveis a la Comarca de la Selva.

Des del 2007 fins ara, han sorgit noves formes i productes de consum. Ens trobem en un context constant d'evolució, les persones consumidores ens enfrontem diàriament a una societat globalitzada consumista i accelerada per l'impacte de les noves tecnologies.

El principal objectiu d'aquest portal web és impulsar el coneixement de les persones consumidores a través de la informació.

Totes les persones que formem part d'aquest servei públic estem a la vostra disposició i esperem que aquest portal web us serveixi per informar-vos i conèixer els serveis que oferim.



Funcions
 

Les funcions que ofereix l'Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva, són les següents:
Informar, orientar i assessorar a les persones consumidores i usuàries sobre llurs drets, deures i les formes d'exercir-los en relació amb un acte de consum.

Rebre i tramitar les queixesreclamacions i denúncies de les persones consumidores i usuàries.

Resoldre les reclamacions per mitjà de la mediació.

Resoldre les reclamacions per mitjà de l'arbitratge.

Col·laborar amb els establiments comercials i de serveis informant dels seus drets i de les seves obligacions en llurs relacions amb els clients.

Realitzar campanyes d'educació i d'informació, adreçades a la ciutadania, particularment els col·lectius especialment protegits (jovent, gent gran, etc.).

Controlar i supervisar el mercat, vetllant per la seguretat dels productes i pel bon funcionament de les relacions entre les persones consumidores i els agents econòmics que venen productes i presten serveis en la comarca de la Selva. Així com la incoació de procediments sancionadors en aquelles conductes que impliquin una infracció en matèria de consum.

Realitzar campanyes d'actualització de normativa adreçada al sector empresarial per promoure conductes respectuoses amb els drets de les persones consumidores.

 


Els nostres serveis


Informació
Servei d'atenció a les persones que intervenen en un acte de consum sobre qüestions puntuals de resolució immediata.
 

Formació i educació
Servei de promoció de la formació i
educació en consum.
 

Reclamacions i resolució de conflictes
Resolució de queixes i reclamacions mitjançant procediments eficaços alternatius a l'Administració de Justícia.
 
 
Supervisió i millora del funcionament del mercat a Catalunya.
 

Suport a les polítiques municipals de consum
Coordinació i dinamització de les polítiques
municipals de consum.

 
 
 
 

El Consell Comarcal de la Selva informa que aquest lloc web utilitza galetes (cookies) de tercers exclusivament per obtenir informació estadística sobre la navegació. Navegar per aquest lloc web implica que se n’accepta l’ús. Per més informació, podeu consultar la nostra nota legal.

Hi estic d'acord.